Wild: na powstaniu Centralnego Portu Komunikacyjnego skorzysta wiele branż

0
53
Radom, 27.02.2019. Wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild podczas konferencji prasowej na temat rozbudowy Lotniska Radom-Sadków. Spotkanie z mediami odbyło się, 27 bm. na terenie Terminalu Lotniska. (pp/dw) PAP/Piotr Polak

“Wytężony wysiłek czeka nie tylko branżę budowlaną, ale również sektor B+R oraz sektor finansowy. Stawką, poza pokaźnym zyskiem, jest konkurencyjność polskich podmiotów na globalnym rynku” – powiedział PAP Wild. Dodał, że zmiany obejmą podmioty sfery publicznej, a także rynkowe.

“Branża budowlana musi przygotować się do realizacji niemałych zamówień związanych z CPK. Skala programu uzasadnia inwestycje w najnowocześniejsze technologie, przyspieszające prace oraz obniżające koszty” – wskazał. Zaznaczył jednocześnie, że aby polscy przedsiębiorcy mogli brać udział w tym wyścigu, konieczne jest stworzenie dla nich atrakcyjnych warunków dla inwestycji technologicznych.

Podmioty, które nie dostosują się do nowych reguł, w najlepszym przypadku utracą swoją szansę na poprawienie pozycji konkurencyjnej; w najgorszym – utracą pozycję rynkową na rzecz bardziej aktywnych podmiotów, a w skrajnym – wypadną z rynku – wskazał Wild.

Wild uważa, że zmiany dotkną m.in. PAŻP, LOT, PKP PLK czy PKP Intercity.

“Na przykład Polska Agencja Żeglugi Powietrznej musi całkowicie na nowo wytyczyć szlaki powietrzne nad Polską. Nowe szlaki muszą uwzględnić skokowy wzrost ruchu lotniczego oraz przejęcie istotnej części ruchu z Europy Zachodniej” – tłumaczył.

W przypadku LOT-u chodzi o to, że potrzebuje on Centralnego Portu Komunikacyjnego do dalszego rozwoje, ale CPK z kolei potrzebuje silnego narodowego przewoźnika. (PAP)

aop/ pad/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here