Dwie umowy na poprawę dostępu kolejowego do portów w Szczecinie i Świnoujściu

0
257
Szczecin, 29.07.2019. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk (C-P) i minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk (C-L) podczas podpisania umowy dla projektu "Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu", 29 bm. w Szczecinie. (sko) PAP/Marcin Bielecki

“Dzisiejsza umowa bezwzględnie wpisuje się w program podwojenia przeładunków w porcie w Szczecinie, stworzenia rozwiązań nowoczesnych, nowych możliwości przeładunkowych. To wszystko zmierza w kierunku zbudowania rozwiązania dla zespołu portów Szczecin-Świnoujście jako portu wiodącego, który będzie obsługiwał cały region Polski zachodniej. Wychodzimy z uzależnień zachodnich, czyli twierdzenia, że największym polskim portem był port w Hamburgu” – powiedział w poniedziałek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk – podczas podpisania umowy na poprawę dostępu kolejowego do portów w Szczecinie i Świnoujściu.

Dodał, że działania te wpisują się w “strategię dominującej roli nie tylko na Morzu Bałtyckim, ale w całej Europie”.

“Dynamicznie rozwijające się porty bałtyckie to swoiste perły; ale żeby mogły lśnić pełnym blaskiem, potrzebują dodatkowych nakładów” – ocenił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Jak mówił w Szczecinie Adamczyk, “w ostatnich miesiącach finalizujemy umowy na 4,5 mld zł, które pozwolą zwiększyć dostęp do dynamicznie rozwijających się portów bałtyckich”. Przypomniał, że w przypadku Gdańska i Gdyni to niemal 3 mld zł, a w przypadku Szczecina i Świnoujścia – 1,5 mld zł.

Adamczyk zaznaczył, że to efekt decyzji rządu pod przewodnictwem premiera Mateusza Morawieckiego. Przypomniał, że niedawno decyzją rządu zwiększono nakłady Krajowego Programu Kolejowego “o kwoty pozwalające zrealizować te ambitne plany budowy nowoczesnego dostępu kolejowego do portów”. (PAP)

autorka: Elżbieta Bielecka

emb/ pif/ wkr/ je/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here