Poczta Polska: wysyłamy coraz mniej listów; rośnie wolumen paczek

0
74
Warszawa, 04.12.2018. Praca w sortowni Poczty Polskiej w Warszawie, w okresie przedświątecznym, 4 bm. (nlat) PAP/Marcin Obara

“Od kilku lat europejskie poczty narodowe mają do obsłużenia coraz mniej tradycyjnych listów. Rozwój nowoczesnych technologii sprawił, że cały rynek europejski zmniejsza się” – wskazała Poczta w opublikowanym w poniedziałek komunikacie.

Dodała, że tradycyjna, papierowa korespondencja jest zastępowana przez środki komunikacji elektronicznej. Szansą na dalszy rozwój jest e-Commerce. “Dlatego Poczta Polska chce rozwijać usługi dla tego segmentu rynku paczkowo-kurierskiego” – mówi cytowana w komunikacie rzeczniczka Poczty Polskiej Justyna Siwek.

W 2019 roku spółka odnotowała rosnący trend nadawanych przesyłek Pocztex – od stycznia do kwietnia ich liczba wzrosła o 19,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku. Jednocześnie rośnie udział przesyłek wysyłanych przez klientów biznesowych z opcją Odbiór w PUNKCIE, czyli miejscu, gdzie klienci mogą zamówione przesyłki odbierać. Pod koniec kwietnia br. już co piąta przesyłka trafiała do sieci, którą tworzą placówki pocztowe, wybrane stacje PKN Orlen, kioski i saloniki RUCH oraz sklepy Żabka i Freshmarket. Obecnie przesyłkę można odebrać w jednym z ponad 11,6 tys. miejsc w całej Polsce.

Od czterech lat Poczta Polska pełni rolę operatora wyznaczonego. Obowiązek wybrania operatora wyznaczonego nakłada na kraje członkowskie Unia Europejska. Celem jest zapewnienie obywatelom – na liberalizującym się rynku pocztowym – dostępu do różnorodnych usług pocztowych, świadczonych po przystępnych cenach, na takich samych zasadach na terenie całego kraju – zaznaczyła Poczta.(PAP)

pad/ je/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here